Partit Socialdemòcrata

El PS considera “inacceptables” les avaries d’Andorra Telecom i alerta del perjudici econòmic que provoquen

Crea: 06/21/2016 - 16:55
La seu d'Andorra Telecom (ara.ad).

El Partit Socialdemòcrata (PS) ha volgut exposar la preocupació per les avaries sofertes els darrers dies per un nombre important d’usuaris del servei d’internet d’Andorra Telecom. El primer secretari de la formació, David Rios, ha remarcat que aquestes incidències no són acceptables tenint en compte les elevades tarifes que es paguen i que, a més, suposen un important perjudici econòmic per a moltes empreses del país. A més, la consellera general de la formació Rosa Gili ha tramitat diverses preguntes escrites sobre la situació perquè siguin respostes per Govern.

Rios ha posat en relleu que un país modern “no pot patir aquests talls de servei”, tot avisant que “poden tenir implicacions greus en el teixit econòmic”. En aquest sentit, ha recordat que, per exemple, van ser molts els negocis que durant el matí de dilluns no van poder fer cobraments amb els seus TPVs.

Per a la formació socialdemòcrata, la situació viscuda aquests dos dies és “la conseqüència d’una mala estratègia d’inversió i una equivocada presa de decisions” per part de la societat pública i del Govern, el seu únic accionista. “Durant anys”, ha recordat Rios, “l’executiu de DA ha agafat diners de la seva caixa, tant de les reserves com dels beneficis per maquillar els seus dèficits pressupostaris”. Això ha comportat, al seu entendre, “limitacions en la capacitat inversora de l’empresa”.

Des del PS es reclama tant a Andorra Telecom com a Govern que “canviïn de forma de fer” i, sobretot, que “garanteixin als ciutadans del Principat un servei de qualitat, que estigui adequat a les elevades tarifes que s’estan pagant”.

Les avaries massives, que dilluns al matí van arribar a afectar més de dos milers d’usuaris, també han provocat que la consellera general Rosa Gili hagi tramitat diferents preguntes perquè Govern les respongui de forma escrita. En concret, la parlamentària demana “què ha ocasionat les incidències” i “quines actuacions ha fet Andorra Telecom per remeiar el problema”, a més de si caldrà fer-ne més els dies vinents  perquè no es tornin a reproduir i el cost que això ha suposat. Gili també pregunta si l’avaria ha provocat “danys en els equipaments” i, en cas afirmatiu, la despesa que suposarà la seva reparació.

La consellera socialdemòcrata també vol saber “quantes persones físiques i jurídiques han estat afectades en cada tall i quina durada ha tingut a cada vegada”, informació que se sol·licita amb un desglossament segons la zona geogràfica. A més, es reclama si es preveu “compensar els usuaris perjudicats” i, en cas afirmatiu, “de quina manera i quin cost es preveu que tindran les indemnitzacions”.

En l’escrit, la parlamentària recorda que, fa uns  dies, el director de la companyia, Jordi Nadal, va avançar la necessitat de canviar tots els aparells de fibra òptica i es vol saber si les incidències “tenen res a veure” amb aquesta situació. En aquest sentit, es recorda que el mateix Nadal va admetre que els aparells han quedat obsolets  perquè el proveïdor no els va renovar. Davant aquestes informacions, Gili reclama saber “quines eren les condicions del contracte” i “per quina raó (...) no es van canviar”. Per últim, recordant que aquests instruments es van comprar el 2006 dins d’una inversió global per la fibra òptica de 74 milions d’euros, pregunta si “és normal que una actuació tan costosa hagi durant tan poc temps”.