Partit Socialdemòcrata

El PS considera clau potenciar el consum intern per evitar la desaparició del comerç de proximitat

Crea: 04/03/2019 - 16:52
Padreny i Font, al costat del Niu.
Els número 4 de la llista nacional del Partit Socialdemòcrata (PS), Jordi Font ha desgranat aquest dimecres les propostes econòmiques de la formació. Des de la formació es considera essencial potenciar el consum intern per, d’aquesta forma, donar vida a aquells comerços de proximitat, no centrats específicament en el turisme, que, han alertat, viuen greus dificultats i, fins i tot, molt d’ells “estan desapareixent”. 
 
Font ha fet aquestes declaracions al costat de l’edifici El Niu, d’Andorra Telecom, a la Massana. El número 4 de la llista nacional dels socialdemòcrates ha comentat que el programa electoral inclou “propostes importants destinades a fer que el consum intern sigui factible”, ja que “si no trobem solucions a la desigualtat salarial, hi ha un sector de la població que no pot consumir ni fer part de l’economia”. Per això, es vol incrementar el salari mínim fins als 1.200 euros mensuals, així com equiparar-hi les pensions mínimes. 
 
 
El polític escaldenc ha advertit que “veiem que el comerç de proximitat està desapareixent” i, en canvi, “només li posem traves; per exemple, orientem la circulació i l’estètica a un poble pel turisme i impedim a qui hi viu que es pugui atansar, parar davant la botiga i continuar comprant com fins ara”. Per això, s’ha preguntat “com podem vida de poble i il·lusió si no generem consum”. També ha lamentat que “el petit comerç i el petit industrial”, tot i estar representat a la Cambra de Comerç, “no hi té veu”. Per tant, la voluntat és “impulsar taules de treball per donar-los la importància que tenen”. 
 
Més enllà de les propostes econòmiques, Font ha volgut fer un balanç “satisfactori” de la campanya, ja que “es veu clarament que no totes les propostes són iguals”. Així, ha apuntat que “n’hi ha dues de diferenciades: la de DA amb el continuisme i posar els serveis de l’Estat a favor d’uns quants; i la nostra, que treballarem per tota la ciutadania”. Un exemple d’aquesta situació l’ha posat amb la promoció turística: “Heu vist alguna campanya que ajudi al Pas de la Casa o Sant Julià, que també són motors econòmics? Només ens dediquem a Vivand, que sí, que és important; però s’ha de promocionar tot el comerç i no només una part”.