Partit Socialdemòcrata

Gili afirma que l’Observatori evidencia que la gent ja veu “les conseqüències” dels canvis a la llei de la CASS

Crea: 06/08/2016 - 14:57
Gili somriu mentre una periodista d'ATV li col·loca el micròfon.
La consellera general del Partit Socialdemocrata (PS) Rosa Gili ha alertat de la preocupació creixent que els ciutadans tenen per les retallades de prestacions socials, evidenciada, al seu entendre, en els resultats de l’Observatori del primer semestre de 2016 fets públics aquest dimarts pel Centre de Recerca i Estudis Sociològics (CRES). La parlamentària ha explicat que, de l’enquesta, es desprèn que la gent ha començat a comprovar quines són les conseqüències dels canvis legislatius introduïts per Demòcrates per Andorra (DA) durant la passada legislatura, tant amb la modificació de la llei de la CASS com amb l’aprovació de la de serveis socials i sociosanitaris. 
 
Un primer punt que ha volgut destacar Gili és que fa anys que, des del PS, s’alerta d’aquestes repercussions. “Fa temps que estem avisant-ho”, ha indicat. En la seva opinió, el fet que a l’Observatori es reveli una inquietud creixent de la ciutadania per les pensions i prestacions socials “és conseqüència de tota una sèrie d’actuacions de DA”. Així, ha argumentat que “fins que els canvis no et toquen a tu, no te n’adones què representen”. Davant d’aquestes dades, la consellera general socialdemòcrata ha instat DA “a prendre nota i a rectificar”. 
 
Un altre punt destacat de l’Observatori és que un 42% dels entrevistats asseguren tenir problemes per arribar a final de mes, fet que també inquieta el PS. “Continua havent-hi una situació crítica entre algunes famílies”, ha avisat la parlamentària. 
 
L’enquesta també posa mala nota al servei ofert per Andorra Telecom i per la CASS, les dues entitats públiques que més crítiques reben per part de la ciutadania. Gili ha recordat que, justament, el seguiment de la seva activitat ha estat constant per part del PS. “Amb Andorra Telecom hem posat en evidència molts cops que el servei no és el que hauria de ser i no funciona com cal”, ha apuntat la consellera, tot lamentant que “no s’han fet els esforços que serien necessaris”. 
 
Situació similar es dóna, ha indicat, a la CASS. “També fa temps que parlem dels problemes que hi ha. Pensem que s’han de millorar moltes coses”, ha afirmat. Així, ha assegurat que el resultat de l’Observatori “evidencia encara més que cal actuar i canviar algunes pràctiques”.