1. Quin ha estat el procediment emprat? Sobre la base de quina norma?
El procediment emprat per a la revisió de llocs de treball s’ha iniciat a partir de les demandes efectuades per part dels secretaris d’Estat o Directors dels departaments de l’Administració general adreçades al responsable de la Secretaria d’Estat de Funció Pública i del Departament de Funció Pública.
Aquestes demandes han estat presentades al secretari d’Estat o responsable del Departament de Funció Pública, acompanyades d’una modificació de la descripció del lloc de treball.
Una vegada el Departament de Funció Pública ha rebut les demandes dels directors dels diferents departaments, acompanyades de la documentació corresponent, aquest Departament ha procedit a trametre-les a l’empresa Humannova, contractada de conformitat amb la Llei de la contractació pública. El director d’aquesta empresa s’ha reunit amb el director del Departament i, quan ha calgut, amb la persona o les persones que ocupaven el lloc de treball, per tal de valorar, mitjançant un procés d’anàlisi de la descripció del lloc de treball, si les modificacions justificaven l’objecte de la demanda, en aquest cas, un canvi de nivell del lloc de treball en la classificació de l’Administració general.
El criteri de l’empresa Humannova s’ha fonamentat des de l’aprovació de la Llei de la funció pública, del 15 de desembre del 2000, en el fet que cada lloc de treball s’associa a un nivell intern de classificació equivalent a un nivell “Hay”, i cada nivell implica un conjunt de característiques organitzatives amb continguts diferenciables. Els nivells s’han determinat des d’aquell moment, en funció de tres factors i vuit elements de valoració que són els següents:
Competència
Competència Tècnica
Competència Gerencial
Interacció Humana
Solució de Problemes
Marc de referència
Exigència de Problemes
Responsabilitat
Llibertat per actuar
Magnitud
Impacte
Una vegada realitzada la reunió del responsable d’ Humannova amb el departament concernit per efectuar l’anàlisi del lloc de treball, s’ha procedit a la valoració conjunta amb el responsable del Departament de Funció Pública i, posteriorment, l’empresa Humannova ha emès un criteri tècnic mitjançant un informe.
A continuació, l’informe d’Humannova s’ha elevat al Govern per part de la ministra de Funció Pública i Reforma de l’Administració per a la seva aprovació.
Aquestes revisions del nivell del lloc de treball han estat realitzades seguint la pràctica habitual de la Secretaria d’Estat de la Funció Pública des de l’entrada en vigor de la Llei de la funció pública, del 15 de desembre del 2000, i tenint en compte l’evolució de molts llocs de treball a l’Administració general d’ençà que es van fer les descripcions en el marc de l’elaboració de la norma esmentada.
2. Concretament, quin ha estat el criteri emprat per a determinar la pertinència de la revisió dels llocs de treball revisats?
El Ministeri de Funció Pública i Reforma de l’Administració ha valorat sempre la pertinència de les demandes de revisió de nivell segons el criteri tècnic dels directors dels departaments pel que fa als llocs de treball de les seves estructures orgàniques.
3. Amb quin calendari i terminis s’ha procedit a aquesta revisió?
Els processos de revisió de llocs de treball a l’Administració general s’han dut a terme de manera periòdica i progressiva en els decurs dels anys, per tal de satisfer les diferents demandes de directors dels departaments de l’Administració general, a mesura que arribaven al Departament de Funció Pública, així com per adaptar els llocs de treball de l’Administració general a les necessitats de les estructures orgàniques dels diferents Ministeris.
Però el gran volum de feina que va comportar l’elaboració de la nova Llei de funció pública, va requerir posposar aquesta tasca; que es va reactivar quan va ser aprovada la nova Llei. Així, durant aquest any 2019, amb la voluntat de donar resposta a una reivindicació històrica, que perseguia la recerca de l’equitat i l’adaptació a les noves necessitats que requerien aquests llocs de treball, es va procedir a la esmentada revisió.
4. Quins han estat els llocs de treball revisats i a quins ministeris pertanyen?
Adjuntem resposta en l’annex 1.
5. Quants d’aquests llocs de treball revisats han estat requalificats o no i per quins motius?
Adjuntem resposta en l’annex 1.
6. Quins són, per a cada lloc de treball, els efectes de la requalificació (nivell) i quins increments de nòmina comporten en cada cas individualment?
De conformitat a l’aplicació del que estableix la Llei 15/2003 del 18 de desembre, qualificada de protecció de dades personals i vist que, un cop feta la consulta necessària a l’Agència de protecció de dades, la publicació de la resposta a aquesta pregunta implicaria la vulneració de la protecció de dades personals, es convida a la consellera general a consultar la informació sol·licitada de forma directa al Ministeri de Funció Pública per tal de poder exercir el dret de tots els consellers generals d’accedir a la informació demanada, tal com estableix l’article 5 del Reglament del Consell General.
7. Quin és l’augment (%) del pressupost del personal que suposa aquests increments de nòmina?
L’increment del pressupost de personal per al 2019 ha estat del 0,19%. Aquesta dada recull l’increment del salari, l’increment del cost de les cotitzacions a la CASS i el corresponent augment de la paga de Nadal. Aquest càlcul, extret de les dades salarials personals i confidencials dels treballadors afectats per la mesura, podrà ser consultat de forma directa al Ministeri de Funció Pública de conformitat a l’aplicació de la llei 15/2003 del 18 de desembre, qualificada de protecció de dades personals i segons allò que estableix l’article 5 del Reglament del Consell General.
Annex 1
MINISTERI
|
Lloc de treball
|
Nivell posició retributiva original
|
Nivell posició retributiva final
|
Motiu de la modificació
|
Afers Socials, Habitatge I Joventut
|
tècnic d'atenció social especialitzat en treball social
|
VIII
|
IX
|
Evolució del lloc de treball de treballador social
|
tècnic d'atenció social especialitzat en educació social
|
VIII
|
IX
|
Evolució del lloc de treball d'educador social
|
Cap de l’Àrea de Sistemes de Informació de Benestar Social
|
(Nou lloc)
|
XI
|
Lloc de nova creació
|
Cap de l'Àrea d'Autorització i Acreditació i inspecció Social
|
(Nou lloc)
|
XII
|
Lloc de nova creació
|
Inspector sociosanitari
|
(Nou lloc)
|
X
|
Lloc de nova creació
|
Treballador familiar sociosanitari
|
(Nou lloc)
|
VI
|
Lloc de nova creació
|
Personal de suport del CAI
|
III
|
IV
|
Evolució del lloc de treball
|
Auxiliar de cuina del CAI
|
(Nou lloc)
|
V
|
Lloc de nova creació
|
Cultura i Esports
|
Administratiu de Patrimoni Cultural
|
IV
|
V
|
Evolució del lloc de treball
|
Administratiu de Serveis General de Cultura
|
IV
|
V
|
Evolució del lloc de treball
|
Tècnic administratiu d’Acció Cultural
|
V
|
VI
|
Evolució del lloc de treball
|
Cap d’àrea de serveis general i entitats esportives
|
(Nou lloc)
|
XI
|
Lloc de nova creació
|
Educació i Ensenyament Superior
|
Tècnic d’esports extraescolar
|
(Nou lloc)
|
IX
|
Lloc de nova creació
|
Tècnic en microinformàtica i xarxes
|
(Nou lloc)
|
VI
|
Lloc de nova creació
|
Finances
|
Jurista d’Estadística
|
(Nou lloc)
|
IX
|
Lloc de nova creació
|
Tècnic de Pressupost i Patrimoni
|
IX
|
X
|
Evolució del lloc de treball
|
Funció Pública i Simplificació Administrativa
|
Coordinador del Servei de Tràmits
|
VI
|
VII
|
Evolució del lloc de treball
|
Cap de Projectes i Solucions
|
IX
|
X
|
Evolució del lloc de treball
|
Tècnic de Front Office
|
VI
|
VI
|
La revisió no va comportar una modificació
|
Tècnic de Back Office Segon Nivell de Service Desk
|
VII
|
VIII
|
Evolució del lloc de treball
|
Tècnic de Back Office Primer Nivell de Service Desk
|
(Nou lloc)
|
VII
|
Lloc de nova creació
|
Administrador de Sistemes
|
VI
|
VIII
|
Evolució del lloc de treball de Tècnic de Sistemes
|
Analista Programador
|
VI
|
VIII
|
Evolució del lloc de treball de Programador
|
Justícia i Interior
|
Inspector de treball
|
IX
|
X
|
Evolució del lloc de treball
|
Lletrat d’Interior
|
X
|
XI
|
Evolució del lloc de treball
|
Cap de Gabinet Jurídic de la Policia
|
IX
|
XI
|
Evolució del lloc de treball
|
Assessor jurídic de la policia
|
IX
|
X
|
Evolució del lloc de treball
|
Operari de manteniment de policia
|
IV
|
V
|
Evolució del lloc de treball
|
Responsable de manteniment de policia
|
(Nou lloc)
|
VI
|
Lloc de nova creació
|
Serveis del Cap de Govern
|
Lletrat del Gabinet Jurídic
|
X
|
XII
|
Evolució del lloc de treball
|