Partit Socialdemòcrata

Crítiques de PS+I per l’elevat cost i la forma de licitar la primera fase de la reforma de Meritxell

Crea: 01/18/2018 - 18:19
Samarra escolta les explicacions de Marsol durant la sessió.
El comú d’Andorra la Vella ha aprovat el concurs de licitació de la primera fase de la reforma de l’avinguda Meritxell. Ho ha fet, però, només amb el suport de la majoria de Demòcrates per Andorra. Des de Partit Socialdemòcrates+Independents (PS+I) s’ha criticat tant l’elevada inversió que suposa el projecte, centrat en una única zona de la parròquia, com la fórmula escollida, que a l’entendre de la formació pot acabar encarint el preu final.
 
Segons s’ha explicat en la sessió, les obres d’aquesta primera fase tenen un pressupost estimat de 7,5 milions d’euros. Es faran totes de cop, només en quatre mesos. L’avinguda s’ha dividit en quatre trams, cada un dels quals s’encarregarà a una única empresa, que no podrà repetir en els altres. La voluntat és que estigui enllestit a inicis d’agost.
 
Des de PS+I, s’ha optat per votar en contra de la licitació per dos motius. El primer, l’elevat cost de les obres. Es considera que és una inversió massa forta i que pot anar en detriment d’altres zones de la parròquia que també necessiten actuacions. El segon és la divisió en trams de l’adjudicació. “Això pot encarir molt l’obra”, ha alertat la consellera Lídia Samarra. Al seu entendre, “cada tram no es donarà a l’oferta més baixa si aquesta és d’una empresa que ja en tingui un altre adjudicat”, ha comentat. Per tant, el preu final que es pagui pot ser més elevat. 
 
 
Tampoc acaba de convèncer el fet que el projecte preveu mantenir, per ara, el doble sentit de circulació en el tram de l’avinguda comprès entre el carrer de les Canals i la rotonda. Des de la majoria s’ha explicat que la voluntat era fer una única direcció però que s’està a l’espera del pla de mobilitat de la Vall Central i d’altres actuacions per veure si això és o no viable. La part baixa, entre la rotonda i el carrer de la Unió, mantindrà el tancament al trànsit rodat dels darrers mesos –de dotze del migdia a dotze de la nit-. 
 
Samarra ha lamentat que l’opció escollida per la part alta hagi estat finalment mantenir aquest doble sentit. “Era el moment de provar-ne un d’únic i fer un espai més de passeig i compres per als ciutadans”, ha argumentat. 
 

Territori: